Els lladres de temps teletreballant
Sovint tenim la sensació que el dia se'ns fa curt, que no tenim prou temps per fer tot el què voldríem o hauríem de fer. Quan aquesta sensació la tenim a la feina és possible que ens acabi produint angoixa i bloqueig. El temps és el que és, però alguns mals hàbits en la gestió del temps pot ser que ens l'acabin reduint encara més: la desorganització, la procrastinació, les reunions virtuals poc productives, les interrupcions, les distraccions, una mala comunicació amb els companys, les aturades per realitzar alguna tasca de la llar, la cura d'infants o persones dependents, etc., són alguns dels lladres del temps més habituals.
Algunes de les solucions passen per respectar bé la diferenciació entre el temps de treball i el temps de descans, i deixar les feines de casa per fer durant les hores no laborals. En cas de tenir infants a càrrec o persones que necessiten atenció, caldrà pactar, si és possible, amb la parella, o altra persona, una distribució horària que permeti a tothom acomplir amb les obligacions pròpies. És important que el temps que es destini al teletreball estigui ben pautat, planificant aturades per estirar les cames i relaxar coll i esquena, i fer els àpats en horari saludable.
Es recomana, per potenciar la concentració, silenciar els dispositius mòbils, i desactivar els avisos de totes les aplicacions i correu electrònic, establint una hora concreta per atendre i respondre missatges, correus o trucades pendents. També cal treballar amb uns objectius concrets i temporalitzats, saber prioritzar les tasques clau de cada dia i realitzar les reunions amb l’ordre del dia preestablert prèviament. El primer pas per poder-hi fer front és la identificació dels propis lladres del temps i la determinació per canviar d’hàbits. En definitiva, es tracta d’una tasca personal, però també, en bona part dependrà de la cultura empresarial de l’organització on treballem, on caldrà afrontar-ho de forma col·lectiva.
