Resultats del qüestionari R 3.0 Teletreball i Confinament.

Els resultats que presentem corresponen a les primeres organitzacions participants (entre la sisena i vuitena setmana de confinament), totes empreses de l'àmbit privat de mida mitjana, que destaquen per la qualitat de les seves polítiques de gestió de persones i de prevenció. La participació ha oscil·lat entre el 50% i 60%, que considerem molt adequada, tenint en compte les circumstàncies i la brevetat de les campanyes de comunicació. El perfil mitjà del participant és un home d'entre 36 i 55 anys, que viu en família amb fills, i les parelles no treballen fora de casa durant la situació de confinament. La majoria assenyala que disposa d'un espai de treball propi i diferenciat, i valora bé les condicions de treball, sent el mobiliari, cadires i taules, els aspectes pitjor valorats. Així mateix, més d'un 50% considera adequat l'equilibri entre el temps de treball i els descansos, amb les pauses i amb les exigències familiars i domèstiques. Els aspectes psicosocials més favorables són:
La claredat de les tasques a realitzar.
Rebre la informació adequada i necessària per a la realització de la feina, i sobre l'estat de la situació d'emergència.
L'intercanvi d'informació amb els companys.
L'accessibilitat i ajuda dels responsables.
La no acumulació de tasques.
Com oportunitat de millora, assenyalen que durant el confinament s'hauria de potenciar la formació en programes i eines col·laboratives. I pel que fa a l'impacte físic-emocional-cognitiu-conductual del confinament, entre un 30% i 35% manifesten preocupació per la situació actual i com pot afectar laboralment i aprecien majors nivells d'estrès. Així mateix, assenyalen que no han incrementat significativament el consum d'alcohol o tabac, ni han tingut problemes de son o canvis en els hàbits d'higiene o alimentaris. En les properes setmanes actualitzarem aquesta informació amb les noves organitzacions que estan utilitzant el qüestionari R 3.0 Teletreball i Confinament.